اقتباسات

ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ کی حالات زندگی….

امام شافعی رحمۃ اللہ علیہ فرماتے ہیں
محبتِ اہلِ بیت میرا مذہب ہے اور محبت اہل بیت سے اگر بندہ رافضی ہوتا ہے تو دنیا میں مجھ سے بڑا رافضی کوئی نہیں

ﺍﺑﻮ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠّﮧ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺍﺩﺭﯾﺲ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﻏﺰﮦ،
ﻓﻠﺴﻄﯿﻦ ﻣﯿﮟ 150 ﮪ 767 ﺀ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺋﮯ۔ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻭﻻﺩﺕ ﮨﯽ ﮐﮯ ﺭﻭﺯ ﺍﻣﺎﻡ اعظم ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧؓ ﮐﺎ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﮨﻮﺍ ﺗﮭﺎ۔
ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ رحمت اللّہ علیہ ﮐﺎ ﻧﺴﺐ ﻧﻮﯾﮟ ﭘﺸﺖ ﻣﯿﮟ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﷺ ﮐﮯ ﻧﺴﺐ ﺳﮯ ﻣﻞ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﺟﺪ ﺍﻋﻠﯽٰ ﺷﺎﻓﻊ ﺑﻦ ﺳﺎﺋﺐ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﮨﮯ۔
ﻭﮦ ﺑﮩﺖ ﺫﮨﯿﻦ ﻭ ﻃﺒﺎﻉ ﺗﮭﮯ۔ ﺳﺎﺕ ﺳﺎﻝ ﮐﯽ ﻋﻤﺮ ﻣﯿﮟ
ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﯿﺪ ﺍﻭﺭ ﺩﺱ ﺳﺎﻝ ﮐﯽ ﻋﻤﺮ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﻃﺎ ﺣﻔﻆ ﮐﺮ ﻟﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﭘﻨﺪﺭﮦ ﺳﺎﻝ ﮐﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﯽ ﺍﺟﺎﺯﺕ ﺳﮯ ﻓﺘﻮﯼٰ ﺩﯾﻨﮯ ﻟﮕﮯ۔ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻧﺸﻮ ﻭ ﻧﻤﺎ ﺍﻭﺭ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﻭ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﮑﮧ ﻣﻌﻈﻤﮧ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﺋﯽ۔ ﯾﮩﺎﮞ ﮐﮯ ﺷﯿﻮﺥ ﻣﯿﮟ ﻣﻔﺘﯽ ﺣﺮﻡ ﻣﺴﻠﻢ ﺑﻦ ﺧﺎﻟﺪ ﺯﻧﺠﯽ ﺍﻭﺭ ﺳﻔﯿﺎﻥ ﺑﻦ ﻋﯿﻠﯿﮧ ﺳﮯ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮐﺎ ﺳﻤﺎﻉ ﮐﺮ ﭼﮑﮯ ﺗﻮ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﻣﻨﻮﺭﮦ ﻣﯿﮟ
ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﻭﺭ ﻋﺮﺍﻕ ﻣﯿﮟ
ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺳﮯ ﮐﺴﺐ ﻓﯿﺾ ﮐﯿﺎ۔ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺳﮯ ﺑﺤﺚ ﻭ ﻣﻨﺎﻇﺮﮦ ﺑﮭﯽ ﮐﯿﮯ۔ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﮯ ﺩﺭﺱ ﻭ ﺗﺪﺭﯾﺲ ﮐﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﮑﮧ ﻣﯿﮟ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺁﺧﺮ ﻋﻤﺮ ﻣﯿﮟ ﻣﺼﺮ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻟﮯ ﮔﺌﮯ۔ ﺟﮩﺎﮞ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻗﺪﯾﻢ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﻭ ﺁﺭﺍ ﭘﺮ ﻧﻈﺮ ﺛﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﺑﻌﺾ ﺭﺍﯾﻮﻥ ﺳﮯ ﺭﺟﻮﻉ ﺑﮭﯽ ﮐﺮ ﻟﯿﺎ۔ ﺍﺱ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻗﻮﻝ ﻗﺪﯾﻢ ﻭ ﺟﺪﯾﺪ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ۔ ﻗﺪﯾﻢ ﺳﮯ ﻣﺼﺮ ﮐﮯ ﻗﯿﺎﻡ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮐﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﺪﯾﺪ ﺳﮯ ﻣﺼﺮ ﮐﮯ ﻗﯿﺎﻡ ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﻣﺮﺍﺩ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻥ ﮐﺎ ۲۰۴ﮪ، ۸۱۹ﺀ ﻣﯿﮟ ﻣﺼﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﮨﻮﺍ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻗﺪﯾﻢ ﺷﺎﮔﺮﺩﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﻨﺒﻞ ، ﺍﺳﺤﺎﻕ ﺑﻦ ﺭﺍﮨﻮﯾﮧ، ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﻧﻮﺭ، ﻣﻮﺳﯽٰ ﺑﻦ ﺟﺎﺭﻭﺩ، ﺣﺴﻦ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺍﻟﺼﺒﺎﺡ ﺍﻭﺭ ﻣﺼﺮﯼ ﺗﻼﻣﺬﮦ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺑﻦ ﯾﺤﯿﯽ، ﻣﺰﻧﯽ، ﯾﻮﺳﻒ ﺑﻦ ﯾﺤﯿﯽ، ﺑﻮﻟﯿﻄﯽ، ﺭﺑﯿﻊ ﺑﻦ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﻣﺮﺍﺩﯼ، ﺣﺮﻣﻠﮧ ﺑﻦ ﯾﺤﯿﯽ، ﺗﺠﯿﺒﯽ ﺍﻭﺭ ﯾﻮﻧﺲ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻻﻋﻠﯽ ﺻﺪﻓﯽ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﯽ ﻣﻌﺎﺷﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﺍﭼﮭﯽ ﻧﮧ ﺗﮭﯽ۔ ﺑﭽﭙﻦ ﮨﯽ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﻟﺪ ﮐﺎ ﺳﺎﯾﮧ ﺳﺮ ﺳﮯ ﺍﭨﮫ ﮔﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﻣﺎﮞ ﻧﮯ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﮐﯽ۔ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﺳﮯ ﻓﺮﺍﻏﺖ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ، ﻣﻌﺎﺵ ﮐﯽ ﻓﮑﺮ ﮨﻮﺋﯽ ﺗﻮ ﯾﻤﻦ ﭼﻠﮯ ﮔﺌﮯ۔ ﻣﺼﻌﺐ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﻗﺮﺷﯽ
ﻗﺎﺿﯽ ﯾﻤﻦ ﮐﯽ ﻣﺪﺩ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﮐﺎﻡ ﻣﻞ ﮔﯿﺎ۔ ﯾﮩﺎﮞ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﺭﻋﺎﯾﺎ ﮐﻮ ﺣﮑﺎﻡ ﻭ ﺍﻣﺮﺍ ﮐﮯ ﺷﺮ ﺍﻭﺭ ﻇﻠﻢ ﺳﮯ ﺑﭽﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﮔﻮﺭﻧﺮ ﮐﯽ ﺑﮯ ﺟﺎ ﺣﺮﮐﺘﻮﮞ ﭘﺮ ﺍﺱ ﮐﻮ ﭨﻮﮎ ﺑﮭﯽ ﺩﯾﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺟﺲ ﺳﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺑﮍﯼ ﻧﺎﮔﻮﺍﺭﯼ ﮨﻮﺗﯽ۔ ﺍﺱ ﻧﮯ ﭼﺎﮨﺎ ﮐﮧ ﺑﻐﺎﻭﺕ ﮐﮯ ﺍﻟﺰﺍﻡ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﻗﺘﻞ ﮐﺮ ﺩﯾﮯ ﺟﺎﺋﯿﮟ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺧﻠﯿﻔﮧ ﮨﺎﺭﻭﻥ ﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﮐﻮ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﻟﮑﮫ ﮐﺮ ﺑﮭﯿﺠﯽ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﻋﺒﺎﺳﯽ
ﺣﮑﻮﻣﺖ ﮐﮯ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﻭﺭ ﻋﻠﻮﯾﻮﮞ ﮐﮯ ﻃﺮﻑ ﺩﺍﺭ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻭﮦ ﺧﻠﯿﻔﮧ ﮐﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﻃﻠﺐ ﮐﯿﮯ ﮔﺌﮯ۔ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﻮ ﻗﻮﺕ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﮐﺎ ﺯﺑﺮﺩﺳﺖ ﻣﻠﮑﮧ ﺣﺎﺻﻞ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻗﻮﺕ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺯﻭﺭ ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﮐﺎﻡ ﺁﯾﺎ۔ ﮨﺎﺭﻭﻥ ﺭﺷﯿﺪ ﮐﮯ ﺣﺎﺟﺐ ﻓﺼﻞ ﺑﻦ ﺭﺑﯿﻊ ﮐﯽ ﻣﺪﺍﻓﻌﺖ ﺍﻭﺭ ﻗﺎﺿﯽ ﺑﻐﺪﺍﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﮐﯽ ﺳﻌﯽ ﻭ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﻭﮦ ﺍﺱ ﻓﺘﻨﮧ ﺍﻭﺭ ﺳﺎﺯﺵ ﺳﮯ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﺭﮨﮯ۔
ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﯽ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺑﮍﯼ ﺟﺎﻣﻊ ﺍﻭﺭ ﻋﻠﻤﯽ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﺳﮯ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﻣﻤﺘﺎﺯ ﺑﮭﯽ۔ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺩﯾﻨﯽ ﻋﻠﻮﻡ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﻋﺮﺑﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﻭ ﺍﺩﺏ ﮐﯽ ﺟﻤﻠﮧ ﺍﺻﻨﺎﻑ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﻣﮑﻤﻞ ﻗﺪﺭﺕ ﺗﮭﯽ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﻣﯿﮟ ﻏﯿﺮ ﻋﺮﺑﻮﮞ ﮐﮯ ﺍﺧﺘﻼﻁ ﺳﮯ ﻋﺮﺑﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﺻﻠﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﭘﺮ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﯽ۔ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﻧﮯ
ﻗﺒﯿﻠﮧ ﮨﺬﯾﻞ ﻣﯿﮟ ﺟﺎ ﮐﺮ ﺧﺎﻟﺺ ﺯﺑﺎﻥ ﻋﺮﺑﯽ ﺳﯿﮑﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﺣﻔﻆ ﮐﯿﮯ۔ ﺍﺻﻤﻌﯽ ﺟﯿﺴﺎ ﺑﺎﮐﻤﺎﻝ ﺍﻭﺭ ﯾﮕﺎﻧﮧ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﺍﺩﯾﺐ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﻟﻐﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻋﺮﺑﯽ ﮐﺎ ﻣﻌﺘﺮﻑ ﺗﮭﺎ۔ ﻭﮦ ﮬﺬﯾﻞ ﮐﮯ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﮐﯽ ﺗﺼﺤﯿﺢ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﺳﮯ ﮐﺮﺗﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﺍﻭﺭ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﻓﺼﺎﺣﺖ ﻭ ﺑﻼﻏﺖ ﮐﺎ ﺍﻋﻠٰﯽ ﻧﻤﻮﻧﮧ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺧﺎﻟﺺ ﻋﺮﺑﻮﮞ ﮐﯽ ﻃﺮﮪ ﺗﯿﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯﯼ ﮐﺎ ﻋﻠﻢ ﺑﮭﯽ ﺳﯿﮑﮭﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﻓﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﮐﺎﺭﻧﺎﻣﮯ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﻣﮩﺘﻢ ﺑﺎﻟﺸﺎﻥ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺟﻤﻊ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ، ﺗﻨﻘﯿﺪ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ، ﺍﺻﻮﻝ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺍﻭﺭ ﺭﺍﻭﯾﻮﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﺟﺎﺕ ﻭ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﮐﮯ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻗﻮﺍﻋﺪ ﻣﻘﺮﺭ ﮐﯿﮯ۔ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮐﯽ ﺣﺠﺖ، ﺩﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﭘﻮﺭﯼ ﻃﺮﺡ ﻭﺍﺿﺢ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻣﺨﺎﻟﻔﯿﻦ ﮐﮯ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﺎﺕ ﮐﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﮯ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﻭﮦ ﻧﺎﺻﺮ ﺍﻟﺴﻨﺖ ﮐﮩﻼﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﻣﺎﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺷﮩﺮﺕ ﻣﮑﺘﺐ ﻓﻘﮧ ﻭ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﮐﮯ ﺑﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﺳﮯ ﮨﮯ۔ ﻭﮦ ﺩﺭﺍﺻﻞ ﻓﻘﮧ ﻭ ﺣﺪﯾﺚ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻋﻠﻮﻡ ﮐﮯ ﻣﺠﺘﮩﺪ ﺗﮭﮯ۔ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﮑﺎﺗﺐ ﻓﮑﺮ ﮐﺎ ﺍﻣﮑﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮ ﺳﮯ ﻣﻄﺎﻟﻌﮧ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﭘﯿﺶ ﺭﻭ ﻣﮑﺎﺗﺐ ﻓﻘﮧ ﮐﺎ ﻧﺎﻗﺪﺍﻧﮧ ﺟﺎﺋﺰﮦ ﻟﮯ ﮐﺮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺧﻮﺑﯿﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺧﺮﺍﺑﯿﻮﮞ ﺳﮯ ﻭﺍﻗﻔﯿﺖ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﻣﺎﻟﮑﯽ ﻣﮑﺘﺐ ﮐﻮ ﺑﺮﺍﮦ ﺭﺍﺳﺖ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺎﻧﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ ﺳﮯ ﺍﻭﺭ ﺣﻨﻔﯽ ﻣﮑﺘﺐ ﮐﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﺍﮨﻢ ﺍﻭﺭ ﺑﮍﮮ ﺩﺍﻋﯽ ﻭ ﺟﺎﻣﻊ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺳﮯ ﺟﺎﻧﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺭﺍﮦ ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺳﮯ ﻋﻠﯿﺤﺪﮦ ﻧﮑﺎﻟﯽ۔ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺍﯾﮏ ﻧﯿﺎ ﻓﻘﮩﯽ ﻭ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩﯼ ﻣﮑﺘﺐ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯿﮟ ﺁﯾﺎ ﮨﻮ ﺟﻮ ﻣﮑﺘﺐ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﺳﮯ ﺍﺏ ﺗﮏ ﻣﻮﺳﻮﻡ ﮨﮯ۔ ﻗﺪﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﻟﺤﺎﻅ ﺳﮯ ﻣﮑﺎﺗﺐ ﺍﺭﺑﻌﮧ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺗﯿﺴﺮﺍ ﻣﮑﺘﺐ ﮨﮯ۔
ﺍﺱ ﻣﺴﻠﮏ ﮐﯽ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﻨﯿﺎﺩ
ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﯿﺪ ﮨﮯ۔ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﻇﺎﮨﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﺳﮯ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﮐﺮﺗﮯ ﺟﺐ ﺍﻥ ﮐﻮ ﮐﺴﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﺳﮯ ﯾﮧ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻇﺎﮨﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺮﺍﺩ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﻮ ﻟﯿﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺁﺛﺎﺭ، ﺑﺸﺮﻃﯿﮑﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺛﻘﮧ ﮨﻮﮞ، ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﭘﺮﺯﻭﺭ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺟﺐ ﮐﺴﯽ ﮐﺎ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﷺ ﺗﮏ ﺑﮧ ﺳﻨﺪ ﻣﺘﺼﻞ ﭘﮩﻨﭻ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻭﮦ ﮐﺴﯽ ﻋﻤﻞ ﮐﯽ ﺟﻮ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﯽ ﺗﺎﺋﯿﺪ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﻮ، ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻞ ﻋﺮﺍﻕ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﺷﮩﺮ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﯽ ﺷﺮﻁ ﻧﮩﯿﮟ ﻟﮕﺎﺗﮯ۔ ﻭﮦ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﺻﺤﯿﺤﮧ ﮐﻮ ﺍﺱ ﻧﮕﺎﮦ ﺳﮯ ﺩﯾﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﺲ ﻧﮕﺎﮦ ﺳﮯ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﯿﺪ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮐﯽ ﺍﺱ ﺗﺎﺋﯿﺪ ﺍﻭﺭ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﺷﺪﺕ ﺍﻋﺘﻨﺎ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﻣﺴﻠﮏ ﮐﻮ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﺣﺴﻦ ﻗﺒﻮﻝ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮﺍ۔ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻭﮦ
ﺍﺟﻤﺎﻉ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﻨﺼﻮﺹ ﺩﻟﯿﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﻮ ﻭﮦ
ﻗﯿﺎﺱ ﭘﺮ ﺍﺱ ﺷﺮﻁ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﻌﯿﻦ ﺍﺻﻞ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﻮ۔ ﺍﮨﻞ ﻋﺮﺍﻕ ﺟﺲ ﭼﯿﺰ ﮐﻮ ﺍﺳﺘﺤﺴﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﻣﺎﻟﯽ ﺟﺲ ﭼﯿﺰ ﮐﻮ ﺍﺳﺘﺼﻼﺡ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺷﺪﺕ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺗﺮﺩﯾﺪ ﮐﯽ ﮨﮯ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺧﯿﺎﻝ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺍﻥ ﻓﻘﮩﺎ ﮐﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﻗﯿﺎﺱ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻕ ﻧﮧ ﮐﺮﻧﯽ ﮐﺎ ﻧﺘﯿﺠﮧ ﮨﮯ۔ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﻭﮦ ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﮐﻮ ﻣﺎﻧﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﺳﺘﺤﺴﺎﻥ ﻭ ﺍﺳﺘﺼﻼﺡ ﮐﮯ ﻗﺮﯾﺐ ﻗﺮﯾﺐ ﮨﮯ۔ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﮯ ﭼﻨﺪ ﺍﮨﻢ ﻓﻘﮩﯽ ﻭ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩﯼ ﮐﺎﺭﻧﺎﻣﮯ ﯾﮧ ﮨﯿﮟ، ﺟﻦ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﺴﻠﮏ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﯾﺎﮞ ﺧﺼﻮﺻﯿﺎﺕ ﺑﮭﯽ ﻇﺎﮨﺮ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﯿﮟ۔
.1 ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﻋﻠﻢ ﺍﻟﻔﻘﮧ ﮐﮯ ﺍﺻﻮﻝ ﻣﺮﺗﺐ ﮐﯿﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺻﻮﻝ ﻓﻘﮧ ﻣﯿﮟ ﺳﺐ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ
ﮐﺘﺎﺏ ” ﺍﻟﺮﺳﺎﻟۃ ﻓﯽ ﺍﺻﻮﻝ ” ﻟﮑﮭﯽ۔
.2 ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻣﺮﺳﻞ ﻭ ﻣﻨﻘﻄﻊ ﺭﻭﺍﯾﺘﯿﮟ ﺑﮯ ﺗﮑﻠﻒ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮ ﻟﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﺗﮭﯿﮟ۔ ﻣﮕﺮ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﻃﺮﯾﻖ ﺟﻤﻊ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﺗﻮ ﺑﮩﺖ ﺳﯽ ﻣﺮﺳﻞ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺑﮯ ﺍﺻﻞ ﯾﺎ ﻣﺴﻨﺪ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﻧﻈﺮ ﺁﺋﯿﮟ ﮔﯽ۔ ﺍﺱ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﻮ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﻧﮯ ﺳﮯ ﺩﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺧﻠﻞ ﻭﺍﻗﻊ ﮨﻮ ﮔﺎ۔ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﺮﺳﻞ ﺣﺪﯾﺜﻮﮞ ﮐﮯ ﻣﺎﻧﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺷﺮﻃﯿﮟ ﻋﺎﯾﺪ ﮐﯿﮟ۔
.3 ﺭﻭﺍﯾﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﺟﻤﻊ ﻭ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﮐﮯ ﻗﺎﻋﺪﮮ ﻭﺿﻊ ﮐﯿﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺻﻮﻝ ﻣﺮﺗﺐ ﮐﯿﮯ۔
.4 ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺍﻭﺭ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﻋﻈﺎﻡ ﮐﻮ ﺑﻌﺾ ﺣﺪﯾﺜﻮﮞ ﮐﺎ ﻋﻠﻢ ﻧﮧ ﮨﻮ ﺳﮑﺎ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺗﯿﺴﺮﮮ ﻃﺒﻘﮧ ﻣﯿﮟ ﯾﺎ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﻇﺎﮨﺮ ﮨﻮﺋﯿﮟ ﺟﺐ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﻧﮯ ﮔﻮﺷﮧ ﮔﻮﺷﮧ ﭼﮭﺎﻥ ﮐﺮ ﺗﻤﺎﻡ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺳﺐ ﻃﺮﯾﻖ ﮐﺎ ﭘﺘﮧ ﻟﮕﺎﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﮏ ﺷﯿﺦ ﮐﻮ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺮﻭﯾﺎﺕ ﻣﻨﻈﺮ ﻋﺎﻡ ﭘﺮ ﻻﺋﮯ۔ ﺍﺱ ﻋﺪﻡ ﻭﺍﻗﻔﯿﺖ ﮐﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻭ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﻧﮯ ﺍﺻﻮﻝ
ﺷﺮﯾﻌﺖ ﮐﯽ
ﺭﻭﺷﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﺳﮯ ﻓﯿﺼﻠﮯ ﮐﯿﮯ۔ ﺍﺱ ﻗﺴﻢ ﮐﯽ ﺭﻭﺍﯾﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﮐﮯ ﻋﺎﻡ ﻓﻘﮩﺎ ﮐﮯ ﺑﺮﻋﮑﺲ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﺎ ﻣﻮﻗﻒ ﯾﮧ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﻋﻼﻗﮧ ﮐﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﺎ ﺍﻥ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﮐﻮ ﻧﮧ ﻟﯿﻨﺎ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻧﻘﺺ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺧﻮﺩ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻭ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﮐﺎ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﯾﮧ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ﮨﺮ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﻮ ﺗﻼﺵ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺟﺐ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﻥ ﮐﻮ ﻧﮧ ﻣﻠﺘﯽ ﺗﺐ ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﮐﮯ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻃﺮﯾﻘﻮﮞ ﺳﮯ ﮐﺎﻡ ﻟﯿﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺑﻌﺪ ﻣﯿﮟ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﻞ ﺟﺎﺗﯽ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩ ﺳﮯ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﻮ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮ ﻟﯿﺘﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﭘﺲ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻭ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﮐﺎ ﻣﺠﺮﺩ ﮐﺴﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﻮ ﻧﮧ ﻟﯿﻨﺎ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺧﺮﺍﺑﯽ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﺎ۔ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺧﺮﺍﺑﯽ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ ﺟﺐ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮨﻮ۔ ﺍﺳﯽ ﺍﺻﻮﻝ ﮐﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﺎ ﻣﺴﻠﮏ ﻗﻠﺘﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﺧﯿﺎﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﮐﯽ ﺣﺪﯾﺜﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺳﮯ ﺍﻟﮓ ﮨﮯ۔
.5 ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﻣﯿﮟ ﺟﺐ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﻭ ﺁﺛﺎﺭ ﺟﻤﻊ ﮐﯿﮯ ﮔﺌﮯ ﺗﻮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺎﮨﻤﯽ ﺗﻌﺎﺭﺽ ﻭ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮐﺎ ﭘﺘﮧ ﺑﮭﯽ ﭼﻼ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺪﯾﺜﯿﮟ ﻧﮧ ﭘﮩﻨﭽﻨﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﮯ ﺑﻌﺾ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﯾﺴﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﺳﻠﻒ ﺍﭘﻨﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﭼﮭﻮﮌ ﮐﺮ ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﻮ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮ ﻟﯿﺘﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﻧﮯ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﮯ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮐﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﺳﮯ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﮐﻮ ﺻﺤﯿﺢ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﻤﺠﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﮨﻢ ﺭﺟﺎﻝ ﻭ ﻧﺤﻦ ﺭﺟﺎﻝ ﯾﻌﻨﯽ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﺑﮭﯽ ﺁﺩﻣﯽ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﻟﻮﮒ ﺑﮭﯽ ﺁﺩﻣﯽ ﮨﯿﮟ۔
.6 ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﺍﻭﺭ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﮐﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ ﺍﻥ ﺣﺪﯾﺜﻮﮞ ﮐﻮ ﺗﺮﺟﯿﺢ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻦ ﮐﯽ ﺳﻨﺪﯾﮟ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻭﺭ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻗﻮﯼ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﻧﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﮑﺘﺐ ﮐﻮ ﻭﺿﻊ ﮐﺮﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﺻﻮﻝ ﻭ ﺿﻮﺍﺑﻂ ﻣﻘﺮﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﺪ ﯾﮧ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺟﻮ ﻓﻘﮩﯽ ﻣﮑﺎﺗﺐ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﮐﮯ ﻋﻠﻤﺎ ﻭ ﻓﻘﮩﺎ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﮐﮯ ﺩﺍﺋﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﻤﭧ ﮔﺌﮯ ﺗﮭﮯ ﻭﮦ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻭ ﺁﺛﺎﺭ ﮐﮯ ﻇﺎﮨﺮ ﮨﻮﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﯿﻠﻨﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﻥ ﮐﮯ ﭘﻮﺭﮮ ﺫﺧﯿﺮﮦ ﺳﮯ ﻓﺎﺋﺪﮦ ﺍﭨﮭﺎﺋﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺳﻠﻒ ﮐﮯ ﻃﺮﯾﻖ ﭘﺮ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻣﻞ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﻗﯿﺎﺳﺎﺕ ﻭ ﺍﺟﺘﮩﺎﺩﺍﺕ ﺳﮯ ﺩﺳﺖ ﺑﺮﺩﺍﺭ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﯿﮟ۔ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻋﻠﻤﺎ، ﻓﻘﮩﺎ، ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﻭ ﺍﮨﻞ ﺭﺍﺋﮯ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﮨﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﻨﻘﺴﻢ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﮔﮩﺮﯼ ﺧﻠﯿﺞ ﺣﺎﺋﻞ ﮨﻮ ﮔﺌﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻓﮑﺮ ﺍﻭﺭ ﻃﺮﺯ ﻋﻤﻞ ﻧﮯ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮔﺮﻭﮨﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﮐﻢ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ۔
ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻨﺪﯾﻢ ﻧﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﯽ ﺗﺼﻨﯿﻔﺎﺕ ﮐﯽ ﻃﻮﯾﻞ ﻓﮩﺮﺳﺖ ﺩﯼ ﮨﮯ۔ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ ۱۴۰ ﻟﮑﮭﯽ ﮨﮯ ﻣﮕﺮ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﮐﺜﺮ ﻧﺎﭘﯿﺪ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺑﻌﺾ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻻﻡ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﯿﮟ۔ ﭼﻨﺪ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﯾﮧ ﮨﯿﮟ۔
ﻣﺆﻟﻔﺎﺕ
ﻣﺴﻨﺪ ﺷﺎﻓﻌﯽ : ﯾﮧ ﺍﻥ ﺣﺪﯾﺜﻮﮞ ﮐﺎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻻﻡ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﻣﯿﮟ ﺩﺭﺝ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﺻﻞ ﻣﺮﺗﺐ ﮐﺮﺩﮦ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﺍﺳﻢ ﮨﯿﮟ۔ ﺑﻌﺾ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﺎ ﺧﯿﺎﻝ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ﮐﮯ ﺍﯾﻤﺎ ﺳﮯ ﻣﺤﻤﺪ ﻣﻄﺮ ﻧﯿﺸﺎﭘﻮﺭﯼ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻣﺮﺗﺐ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﻧﺎﻗﻞ ﻭ ﮐﺎﺗﺐ ﮐﯽ ﮨﮯ۔ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﻋﻠﻤﺎ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﺸﺮﯾﺤﯿﮟ ﻟﮑﮭﯽ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻃﺒﻊ ﮨﻮ ﭼﮑﯽ ﮨﮯ۔
ﺳﻨﻦ ﺷﺎﻓﻌﯽ : ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﯽ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﮨﮯ۔ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺍﺑﻮ
ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﺑﻦ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﻧﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﺳﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺑﻮ ﺍﺑﺮﮨﯿﻢ ﺳﮯ ﺍﺑﻮ ﺟﻌﻔﺮﯼ ﻃﺤﺎﻭﯼ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﯽ ﮨﮯ۔

عالمی روحانی تحریک
انجمن سرفروشان اسلام پاکستان کراچی ڈویژن
https://www.facebook.com/goharshahi.official/
https://www.facebook.com/ASI.Karachi.Division/